Akcija makro
Nisam do sada radio makro snimanja. Imao sam tek nekoliko probnih okidanja , samo toliko da isprobam objektiv koji uglavnom stoji neupotrebljavan. Više od toga nisam radio, niti imao potrebu da toj vrsti fotografije posvetim svoje vrijeme. Da nije bilo nedavne izložbe “Cvijet Zadra” vjerojatno se još ne bih okušao u makro akciji.
- Zahvaljujući pozivu FVKV Zadar odradio sam svoja prva prava snimanja u makro svijetu. Sat vremena potpunog angažmana na “događaju” koji se zbivao u društvu pčela, osa, mrava, paukova i cvijeća. Sigmin objektiv 70mm 1:2.8 EX DG macro, je napokon ozbiljnije radio.
Cilj mi je bio fotografirati meni neobičan zeleno ljubičasti cvijet čije ime ne znam, pronaći još par zanimljivih, malo drugačijih cvijetova i potrošiti svega pola sata. Potom izabrati najbolje i “voziti dalje”.
Zato i nisam uzimao stalak, jer sam procijenio da bi mi s njim trebao sigurno puno više od 30 minuta. Počeo sam kako sam i zamislio: s više slijedova različitih kadrova. Makro svijet je ipak nešto drugačije od onoga što sam obično radio, pogotovo ako slikaš u prirodi.
Evo mojih zapažanja:
- Sve se kreće ništa ne stoji mirno. Kad se tome doda makro zum i fotografiranje iz ruke, prvi snimci su mi bili kao da fotografiram formulu I.
Dakle, kad snimaš biljke u prirodi, može se očekivati da će nešto puhati i da će se biljke micati.
Ako fotografiraš iz ruke, ruke ti se tresu, a sve se pojačava s makro zumiranjem.
Ja sam to riješio ai servom i continuous high speed-om.
Još kompliciranije postaje kad u fotografiranje uključiš životinje, poput pčela ili osa. Jedno vrijeme mi se činilo da ih je gotovo nemoguće snimiti. Stalno su u pokretu, malo se zadržavaju na jednom mjesto i zbog svega toga ih je jako teško uhvatiti u fokus.
- Ose i pčele “ne vole da ih se snima”, pogotovo ne da im se objektiv “unosi u facu”, a kod makro fotografiranja to cijelo vrijeme radiš.
Treba biti strpljiv, ako ih ne vidiš u objektivu, traži ih i golim okom. Pokušaj previdjeti kretanje i okidaj na najvećoj mogućoj brzini.
Evo i još jednog zapažanja o pčelama i osama. Pčele je lakše fotografirati, duže se zadržavaju na cvijetu, snimao sam ih uz brzinu zatravarča od 1/80 sek.
Osama se uopće nisam mogao približiti, a brzina zatvarača je morala biti najmanje 1/400 sek.