UZ RAČUN, TRAŽITE I JAMSTVENI LIST !
Kad kupujete proizvod koji ima jednu, dvije ili više godina garancije, ne dozvolite trgovcu da vas uvjeri kako je i račun jamstvo da će vam stvar koju ste kupili biti zamijenjena u slučaju kvara unutar jamstvenog roka.
To ne ide tako jednostavno. Račun je potreban trgovcu kako bi vam možda zamijenio pokvareni proizvod , a jamstveni list će vam tražiti ovlašteni serviser uređaja kako bi utvrdio o kakvom je kvaru riječ. Ukoliko nešto od toga nemate, očekuje vas višednevna borba za vaše potrošačko pravo, s velikim izgledima da tu borbu izgubite.
Kad vam jedan od kućanskih uređaja “crkne” obično je to u “najgore moguće doba” kad je sve ionako naopako, pa je prestanak rada perilice za rublje, sušila za kosu ili bojlera točka na ” i” očaja koji vas je snašao. Utjeha je spoznaja i uvjerenje da se kvar dogodio pri kraju jamstvemog roka i da bi možda mogli proći besplatno kod popravka, a savršen kraj ove muke bi bio; da vam trgovac da novi aparat.
Iz trgovine u kojoj ste ga kupili neće se htjeti baviti vašim problemom dok ovlašteni serviser ne kaže hoće li aparat popravljati ili će utvrditi nepopravljivost. U ovoj fazi priče s pokvaremim uređajem još ima optimizma da bi na kraju sve moglo biti bolje nego što ste se nadali.
No, malodušje slijedi, kad vam serviser kaže da s vama nema o čemu pričati jer nemate jamstveni list te da nije njegov problem što ste povjerovali kako je račun jamstvo za popravak ili zamjenu. Reći će vam da stvar morate rješavati s onim s kim ste trgovali.
Tako ćete, s računom, ali bez jamstvenog lista, se naći na ničijoj zemlji – pustopoljini kojim hodaju očajni potrošaći koji istjeruju svoja prava. Isto bi bilo i obrnuto.
Ukoliko imate vremena i nije vas briga što su doma svi očajni jer još nema bojlera, perilice, televizora ili računala budite uporni, recite da su vas drsko prevarili, tražite razgovor s poslovođom, glavnim menadžerom, direktorom …
No, kad odustanete od borbe i jednostavno kupite novi uređaj, ne zaboravite pitati sve što vam trebaju dati. Potvrđen jamstveni list, račun, informaciju u koje najkraćem roku imate pravo na novi uređaj bez kontaktiranja sa serviserom u kojem vam roku jamče isporuku novog, ime i prezime prodavača itd. I na kraju, ne vjerujte prodavačima oni i ne znaju puno toga, mada se pretvaraju da znaju i ne žele se baviti ničijim problemima.